سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آژانس خبری آنلاین

خدمات آنلاین چیست؟


یک تعریف ساده برای خدمات پسیو شبکه و شبکه های کامپیوتری این است. یک شبکه کامپیوتری با اتصال دو کابل بی سیم و سایر خدماتی که استفاده می شود ایجاد می شود.


انواع مختلفی از شبکه های کامپیوتری تاکنون ایجاد شده است که پیاده سازی آنها در داخل سازمان ها به نوع و نیاز هر سازمان بستگی دارد.

یکی از دلایل اصلی گسترش شبکه های کامپیوتری افزایش استفاده از کامپیوتر و پیشرفت تکنولوژی است.

خدمات شبکه مجموعه ای از فعالیت هایی است که برای نصب، راه اندازی، تعمیر و عیب یابی و همچنین مدیریت فناوری اطلاعات و زیرساخت سازمان انجام می شود.

با توجه به گسترش رسانه ها و خدمات ارتباطی و کامپیوتری امروزی، خدمات آنلاین بسیار مهم است و همه شرکت ها مجبور به استفاده از خدمات آنلاین هستند.

خدمات شبکه شامل مشاوره نصب شبکه، فعال سازی شبکه های غیر فعال و فعال، نگهداری و پشتیبانی شبکه، ایجاد امنیت شبکه و اقدامات مشابه در سازمان ها و گروه ها می باشد.

با توجه به اینکه نیاز است شبکه های برخی از سازمان ها همیشه آنلاین باشند، لازم است این وظایف به ارائه دهندگان خدمات شبکه داده شود تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

تعریف خدمات شبکه

اگر کمی روی کامپیوتر کار کرده باشید به راحتی متوجه می شوید که شبکه های کامپیوتری با اتصال دو کابل و بی سیم و ... ایجاد می شوند و سایر سرویس های موجود در این شبکه تعریف می شوند. تا به امروز انواع زیادی از شبکه های کامپیوتری اختراع شده اند. هر شبکه کامپیوتری بسته به نیاز و نوع سازمان مربوطه در سازمان ها استفاده می شود. تکنولوژی.

با توجه به حجم فزاینده ای که باید بین دستگاه های مختلف رد و بدل شود، ابزار قدرتمندی برای این منظور مورد نیاز است. بنابراین مشخص است که از دیسک، فلش و غیره استفاده می شود. کافی نیست. بنابراین برای کارایی بالا به یک شبکه گسترده و نامحدود نیاز است. بنابراین شبکه های کامپیوتری برای حل این مشکلات ایجاد شدند. مهمترین دلایل استفاده از شبکه های کامپیوتری را می توان امنیت و پایداری بالا در مقایسه با دستگاه های قدیمی با حجم مناسب برای انتقال دانست. کلیه خدمات از طریق شبکه کامپیوتری انجام می شود. یا می توانید از این سرویس بین دو کامپیوتر در خانه یا بین چندین کامپیوتر در یک شرکت بزرگ استفاده کنید.

تاریخچه خدمات شبکه

از سال 1970 تا 1983 استفاده از شبکه ها و سیستم های کامپیوتری به تدریج رشد کرد. در این میان با توسعه فناوری، خدمات شبکه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه افزایش یافته است.

اولین و بسیار بدوی سیستم های کامپیوتری در دهه 1950 بدون توجه به خدمات به عموم معرفی شدند. با گذشت زمان، استفاده از این سیستم ها به حدی افزایش یافته است که خدمات بسیاری برای بهبود شبکه توسعه یافته است. در ادامه به ارائه اطلاعاتی در مورد خدمات شبکه می پردازیم.

انواع شبکه های کامپیوتری

LAN یا شبکه محلی: در این نوع شبکه، سیستم ها در فاصله کمی قرار گرفته و یک شبکه محلی را تشکیل می دهند. این نوع شبکه فضای کوچکی مانند: خانه، اداره و ... را پوشش می دهد.

مهمترین و مهم ترین عنصر این نوع شبکه سوئیچ است و وظیفه آن تغییر بسته های داده است.

شبکه WAN یا Wide Area: در این نوع شبکه، فاصله بین سیستم ها می تواند زیاد باشد. اینترنت نوعی شبکه گسترده در سراسر جهان است. شبکه WAN در واقع مجموعه ای از شبکه های محلی پراکنده است. دستگاهی به نام روتر LAN را به WAN متصل می کند.

Lan و Wan محبوب ترین شبکه ها هستند.

انواع دیگر شبکه ها عبارتند از:

شبکه محلی بی سیم

شبکه متروپولیتن

شبکه پردیس

شبکه شخصی

شبکه منطقه ذخیره سازی

شبکه منطقه سیستم